vrijdag 5 september 2014

Bijbaantjes | Anne-Linde

Zoals ik in mijn Firsts Tag ook al zei heb ik nog nooit een baantje gehad. Dit wil ik dus wel heel graag en over het hele internet staan honderden soorten bijbaantjes. Het leek me leuk om alles samen te voegen voor een artikel voor als jij bijvoorbeeld ook nog een baantje zoekt en niet weet wat er allemaal mogelijk is. Veel leesplezier!

From another perspective. | via Tumblr
Bron: weheartit


Supermarkt
Wat iedereen denk ik wel kent is het baantje in de supermarkt. Dit kan al vanaf een best jonge leeftijd en je verdient er genoeg mee voor de leeftijd van  14/15 jaar. Meestal moet je dan vakken vullen of iets in die richting. Persoonlijk zie ik een baantje in de supermarkt niet echt zitten aangezien ik het nogal saai vind maar als er geen andere mogelijkheid is zou ik hier nog over nadenken.

Drogist
Je kan vanaf 15 jaar al in de Kruidvat of Trekpleister werken om daar vakken te vullen. De drogist lijkt me echt een stuk leuker als de supermarkt. Ik weet niet waarom maar toch trekt het me meer aan. Op de site van de Kruidvat kan je precies zien op welke plek in Nederland ze nog iemand nodig hebben dus als je daar benieuwd naar bent, klik dan hier.

Krantenwijk
Ook een krantenwijk is een vrij bekend baantje voor deze leeftijd. Je verdient hier redelijk wat mee maar het is wel wat minder leuk. Vooral als je ook moet vouwen is het erg veel werk, maar je verdient er wel een aardig zakcentje mee en kan zelf de tijd dat je werkt inplannen.

Oppassen
Ik weet niet of je snel kans hebt op een baan hiermee maar je kan altijd een briefje ophangen bij de supermarkt waarop staat dat je jezelf aanbiedt als oppas. Dit verdient erg goed en persoonlijk vind ik het ook heel erg leuk!  Sowieso vind ik werken met kinderen erg leuk dus oppassen is wel iets wat ik het liefste zou willen qua bijbaantje.

(100+) Tumblr
Bron: weheartit

Land
Ik heb dit onder het kopje land gezet aangezien ik niet zo goed wist hoe ik dit kon noemen. Met ‘land’ bedoel ik dus dingen zoals vruchten plukken bij een boer of iets in die richting. Hier kan je dan bijvoorbeeld een hele dag werken en daar verdien je dan pakweg 30 euro mee. Wel zou dit een best zware baan zijn. Vooral als het hartje zomer is en je met 25 graden in het land vruchten staat te plukken, dat is een nadeel maar je verdient er wel veel mee!

Afwassen
Dit is een baantje dat misschien niet iedereen zo leuk vind maar ik vind het eigenlijk best leuk. Afwassen kan je in een restaurant doen om te beginnen maar later kan je misschien ook nog serveren, daar moet je trouwens al wel wat ouder voor zijn. Het verdient volgens mij ook wel goed!

Thuis
Ook kun je voor je ouders klusjes doen thuis, de auto wassen en de keuken opruimen zijn voorbeelden hiervan. Het zal vast niet zo goed verdienen als een normaal baantje maar als extra zakcentje zeker niet verkeerd.
Dan waren dit mijn tips voor bijbaantjes. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad. Tot volgende week.

Liefs,

Anne-Linde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten