vrijdag 29 augustus 2014

Drie favoriete recepten | Anne-Linde

De laatste tijd vind ik recepten maken heel erg leuk! Vooral omdat het vakantie is (op het moment dat ik dit schrijf) en ik er veel tijd voor heb. Vandaag ga ik dus mijn drie favoriete (simpele) recepten op het moment met jullie delen! Dit zullen vooral koekjes en lekkere dingen zijn. Veel leesplezier!

Follow Me On Tumblr cokgulenadam.tumblr | via Tumblr
Bron: weheartit


Bron: eigen foto
Wat ik de laatste tijd heel erg lekker vind is schepijs. Helaas is dit echt een bom van calorieën als je het gewoon in de winkel koopt. Ik ging dus op zoek naar een alternatief waardoor ik het op een gezonde manier zelf zou kunnen maken. Al snel kwam ik bij bananenijs. Het principe hiervan is dat je een banaan (het liefst meerdere) in stukjes snijdt en invriest. Daarna doe je alle stukjes in een blender of wat ik heb gedaan in de keukenmachine en je hebt heerlijk, romig bananenijs. Niet te lang wachten want als het smelt is het niet lekker meer! Je ziet hierboven een afbeelding van hoe het er ongeveer uit moet zien!

Bron: eigen foto
In onze kast stond nog een bakmix monchou taart. Deze was binnen een week over de datum en aangezien ik heel erg van deze soort taart houd was ik heel erg enthousiast om de taart te gaan maken. Ik vond het maken van de taart heel erg makkelijk maar je had best veel nodig. Helaas had ik per ongeluk de verkeerde soort slagroom gekocht maar alsnog was de taart heerlijk.

De bedoeling is dat je een bodem maakt door koekkruimels en boter te mixen en het witte gedeelte erbovenop door monchou, slagroom en de bijbehorende bakmix te mixen. Dit zet je dan in de koelkast voor ongeveer twee uur en wanneer het tijd is om hem op te eten moeten er nog kersen bovenop. Een echte aanrader! Hierboven zie je mijn mochoutaart. 

Bron: eigen foto

Ik zag een heel leuk en simpel recept voor jamkoekjes bij foodgloss. Deze heb ik direct de volgende dag geprobeerd en ze waren heerlijk! Frances zei in het filmpje zelf dat ze het koekje zonder de jam een beetje saai vond maar ook zonder de jam vond ik de koekjes fantastisch smaken! Ze zijn super simpel om te maken en alle ingrediënten heeft iedereen wel in zijn keukenkastje liggen. Je hebt een ei, bloem, suiker, boter en jam nodig. De jam is alleen voor in het gaatje van het koekje. De rest van de ingrediënten gebruik je om het koekje te maken. Hierboven zie je hoe mijn koekjes er uiteindelijk uit kwamen te zien. Dit is de link van de video die Frances en Mascha over deze koekjes hebben gemaakt

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen over mijn favoriete receptjes van de afgelopen tijd. En dat jullie er misschien wat aan hebben gehad. Tot volgende week!

Liefs,
Anne-Linde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten