vrijdag 15 augustus 2014

Boeken Wishlist | Anne-Linde

De laatste tijd ben ik helemaal into boeken! Ongeveer een jaar geleden las ik heel erg veel boeken maar dat werd minder. Nu vind ik het weer helemaal geweldig en hou ik ervan om te lezen! Vandaag ga ik dan ook met jullie de boeken delen die ik graag nog wil lezen, veel leesplezier!

Untitled

The fault in our stars
Dit boek is op het moment best wel bekend en ik weet dat heel veel mensen in mijn omgeving hem allang hebben gelezen. The fault in our stars schijnt een geweldig boek te zijn en iedereen is er zo enthousiast over dat ik hem super graag wil lezen! Ik kon hem niet bij de bibliotheek vinden en moet dus nog even bij de boekwinkel kijken of ik hem daar kan krijgen maar ik wil hem het liefst deze vakantie nog gaan lezen. Het boek is trouwens geschreven door John Green!

Het verhaal gaat over Hazel die kanker heeft. Bij een kanker-praatgroep ontmoet ze Augustus, een jongen die zelf ook ziek is. Ze deelt met hem haar favo boek. Dit boek eindigt midden in een zin en om er achter te komen hoe het boek eindigt gaan ze naar Amsterdam. Hier woont de schrijver van het boek Ook is er van het boek een film gemaakt, die heb ik al wel gezien en het was echt de leukste film die ik ooit heb gezien, wel moest ik heel hard huilen.

Naast The Fault in Our Stars heeft John Green nog meer boeken geschreven. Ik ben zeker van plan om ook deze te gaan lezen!
De boeken die ik ook nog wil lezen (tot nu toe) zijn:
- Looking for Alaska
- Paper Towns
An Abundance of Katherines
- Let it snow

Happylife
Mascha Feoktistova van Beautygloss heeft ook een boek geschreven, Happylife. In het boek vind je allemaal tips over dingen zoals school, uit huis gaan, vriendschap en nog veel meer! Ik heb gehoord dat het heel leuk is en ik ben ook wel benieuwd aangezien het een boek is van iemand uit de 'blog-wereld'. Ik denk dat ik hem binnenkort wel ga kopen! 

Girl Online
Ook Zoe Sugg heeft een boek geschreven! Zoe heeft een best bekend YouTube kanaal en maakt daar wekelijks video's op. Ik vind haar video's persoonlijk erg leuk en vond het dan ook geweldig toen ze zei dat ze een boek had geschreven. Aangezien het een vrij nieuw boek is, is er nog niet heel veel over bekend maar ik ben heel benieuwd naar het boek Girl Online! Hij is helaas nog niet te koop bij bol.com en andere boekenwinkels. 



The Hunger Games, Cathing Fire en Moching Jay
Misschien ben ik een beetje laat met deze boeken aangezien ze al een hele lange tijd verkrijgbaar zijn maar alsnog wil ik ze heel erg graag lezen. Het begon allemaal bij The Hunger Games waar iedereen helemaal lyrisch over was, toen kwam Cathing Fire en toen kwam Mocking Jay. Het schijnen hele goede boeken (en films) te zijn! Alle boeken zijn geschreven door Suzanne Collins.

The Hunger Games gaat over:
Een soort strijd tussen 12 districten die allemaal één jongen en één meisje moeten loten die samen in een arena worden gegooid en vervolgens elkaar moeten vermoorden (iew). De vader van Katniss is al overleden en wanneer haar zusje wordt geloot om naar de arena te gaan biedt zij zichzelf aan als vrijwilliger. Zo gaat het verhaal verder. Ik ben razend enthousiast! 

Cathing Fire gaat over:
De tijd na de Hongerspelen. Katniss en Peeta hebben gewonnen maar het capitool is woedend. Er zijn erg veel opstanden en de enige manier om die tegen te gaan is door de mensen te overtuigen van het feit dat Peeta en Katniss op het eind van de spelen een wanhoopsdaad hebben gedaan.

Moching Jay gaat over:
Dat Katniss de hongerspelen opnieuw overleefd heeft, maar ze is niet veilig het capitool wil wraak. Ook president Snow heeft duidelijk gemaakt dat het voor niemand veilig is. 

Dit waren de boeken die ik op dit moment nog graag wil lezen. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen en er misschien wat aan hebben gehad! Tot volgende week!

Liefs,
Anne-Linde

2 opmerkingen:

  1. Lijken me echt allemaal leuke boeken om te lezen! Kan ook niet wachten om Mocking Jay in de bios te zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je reageert Dorien en ik ben ook heel benieuwd!

      Verwijderen