woensdag 2 juli 2014

Zomer! | Dinieke

Hoi!
Zomer! Heerlijk. Zomer is mijn favoriete seizoen; lekker weer, op vakantie en geen school! Ik heb echt heel veel zin in de vakantie. In deze blogposts vertel ik jullie wat ik allemaal ga doen in de zomer!
Vandaag is het precies 11 dagen zomer. Nog niet heel lang dus. Er staat ons nog veel te wachten!


Of je nou op vakantie gaat of niet, probeer er toch een leuke zomer van te maken. Misschien mag je bijvoorbeeld wel met je vriendinnen op tienertoer! 

Ik zal even uitleggen wat tienertoer is, voor de mensen die dat niet weten: als je een tienertoer ticket hebt besteld, mag je 2 weken uitkiezen. Binnen die 2 weken mag je ook nog weer 3 dagen uitkiezen, en op die 3 dagen mag je reizen hoevaak je wil en hoeveel je wil, met de trein. Het moet wel binnen Nederland blijven, maar dit alles kost maar €33 euro! Je kunt dus met een vriendin naar allerlei steden gaan waar je altijd nog heen wou. 

Zelf ga ik ook tienertoeren. Ik ga met Rebecca, een vriendin die ik volgens mij nog nooit heb genoemd op deze blog. We gaan naar Amsterdam, Zaandam, Zandvoort (lekker naar het strand) en we moeten een andere stad nog even uitkiezen. 

Verder ga ik deze vakantie ook naar Oostenrijk! Ik heb er echt heel veel zin in. Ik ben een paar jaar terug ook naar Oostenrijk geweest, maar dit jaar gaan we naar een heel ander gebied. Ben erg benieuwd!

Zomer is mijn favoriete seizoen omdat je eindelijk vakantie hebt! Je kunt doordat je vakantie hebt ook optimaal genieten van de zomer, en dat is ook de bedoeling! De zomer is een heel mooi seizoen, vind ik persoonlijk.


Ook heb ik altijd zin om - zelfs in de winter, oeps! - shorts aan te trekken. Ik vind shorts echt heel leuk, en zomerse outfits zijn vaak ook veel vrolijker dan winterse outfits! En mensen zijn in de zomer vaak ook veel vrolijker dan in de winter. Sommige mensen worden depressief van het sombere weer in december, januari en februari. Ik vind het zelf ook nogal stom, maar depressief word ik er niet van, hoor!

Voorlopig geniet ik nog even van de zomer en wil ik er niet aan denken dat hij weer voorbij is!

Wat staat er op jouw zomerprogramma?

Liefs, Dinieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten