zaterdag 28 juni 2014

Geluk en 'Gelukkig zijn' | Eva L.

Wow, het lijkt net alsof ik me opnieuw moet voorstellen. Ik ben zo lang inactief geweest op deze blog, en het spijt me verschrikkelijk. Maar mijn privè-leven, waar ik liever niet op inga, ging even voor en nu heb ik gelukkig weer tijd om te bloggen op deze blog! Hier ben ik weer opnieuw, Eva. Laten we maar snel met het artikel beginnen.

Vandaag wil ik het met jullie hebben over geluk en 'gelukkig zijn'. Want wanneer ben je nou eigenlijk gelukkig en wat is nou echt geluk? Ik ga hier niet als een expert praten via bronnen op internet, maar ik ga vanuit mijn eigen mening tips geven en dingen waardoor je misschien geluk kunt hebben of gelukkiger kunt worden. Dus als je hier geïnteresseerd in bent, lees dan vooral verder! :)

Ik ga drie onderwerpen behandelen.

1. Wat is geluk en gelukkig zijn?
2. Tips om je iets 'gelukkiger' te voelen.
3. Nare dingen/ ervaringen (geen geluk)



1. Wat is gelukkig zijn?
Het is heel lastig om te vertellen vanuit mijn eigen mening wanneer iemand  gelukkig is. Ik vind iemand gelukkig als je iemand ziet stralen en diegene weinig zorgen heeft, en er vrolijk uitziet. Dat je vanbuiten aan iemand kan zien 'die is vast gelukkig' is niet zo heel erg gemakkelijk. Mensen houden vaak dingen verborgen. Maar door indruk en uitdrukking kun je vaak zien hoe 'gelukkig' een mens is, en ik hoop echt dat de meesten van jullie gelukkig zijn! Zo niet, dan heb je misschien wat aan de volgende twee punten, dus lees snel verder!

2. Tips om je wat gelukkiger te voelen?
 -Onzekerheid over jezelf
Iedereen in zijn leven is vast een keer onzeker geweest over zichzelf. Ik natuurlijk ook. Maar omdat iedereen het is, is het dan dat jij persè lelijk of dik bent? Nee. Je bent mooi zoals je bent, en dat moet jij ook zien. Want als je zeker bent over jezelf, straal je ook zekerheid uit vanbuiten. Iedereen heeft wel een probleem waarover ze onzeker zijn, en dat maakt iedereen toch ook weer gelijk? Dus jij hoeft je niet zorgen te maken dat iemand jou anders vindt.

-Stress
Zoek altijd naar een oplossing is mijn eerste punt. Van oplossingen wordt je gelukkig en het stimuleert je geluk! Ik zelf voorkom een hoop stress door goed te plannen. Plannen is voor mij heel handig, omdat als er dingen plotseling in mijn leven gebeuren, ik niet plotseling op hol sla. Ook werken daardoor oplossingen, zoals ik bij deze blog heb gedaan en even een break heb genomen. Door dingen te verwachten voorkom je grote uitbarstingen. Die komen er misschien wel helemaal nooit, maar je bent tenminste voorbereid en zo voorkom je stress en geen geluk!

-Meningen van buitenaf / vrienden
Wat kun  je nou eigenlijk tegen een vriendin zeggen zonder dat ze boos wordt? Dat verschilt natuurlijk per vriendschap. Het belangrijkste is dat jij beslist wanneer je iets wel of niet kan zeggen. Jij moet iets zeggen wanneer jij je er goed bij voelt, maar daarbij moet je ook denken aan de ander. Als je een vriendin goed kent weet je of diegene een kort lontje heeft. In het geval dat iemand snel boos wordt, kun je opmerkingen waarover je niet zeker bent beter voor je houden. En wanneer je iemand nog amper kent ook. :) Dit stimuleert je geluk en geeft je een betere band met je vriendin, en je hoeft je geen zorgen te maken over wat je hebt gezegd dus het verminderd ook je stress!

3. Nare dingen/ ervaringen
Iedereen heeft nare dingen en ervaringen. Dingen die je liever niet wilde dat gebeurde, maar die zijn gebeurd. Nare situaties met vrienden moet je uitpraten, en ook als jij niet fout zit moet je 'sorry' zeggen, als jullie vriendschap hiermee gered kan worden. Want een leuke vriendschap stimuleert je geluk. Ook nare dingen die je niet meer kunt oplossen moet je loslaten. Loslaten is echt het belangrijkste moet doen. Heb je een nare ervaring met een persoon waar je nu nog steeds wakker van ligt, laat het los. Waarschijnlijk is diegene het al vergeten en zit jij je nog druk te maken. Als het echt een erge zaak is zoals bijvoorbeeld verkrachting. Sorry dat ik dit gebruik maar als er lezers zijn die met dit probleem kampen wil ik er wel even een stukje aan besteden. Dit probleem of andere erge problemen gaan natuurlijk niet van de ene op andere dag weg. Maar wat je kunt doen is weer proberen te genieten van het leven. Doe dingen waar jij gelukkig van wordt en probeer weer te lachen. Want zodra je lacht heb jij misschien even een moment van geluk. En daar doe je het voor.

Ik heb nu dit behandeld, en ik hoop met heel mijn hart dat jullie er wat aan hebben gehad. Zo niet, dan kun je misschien je probleem eens opzoeken op internet en misschien vind je wel lotgenoten die met hetzelfde probleem zitten. En als je nou echt geen raar meer weet kan je me altijd mailen op blogilosophy@gmail.com  , ik zal je proberen te helpen zover ik kan. En voor iedereen van jullie die in een nare tijd zitten: houd vol en vind je geluk weer terug. Ik hoop het heel erg voor jullie allemaal.

Lots of Love,
Eva

1 opmerking: