zaterdag 19 juli 2014

Vakantie | Eva Z

Hoi allemaal! Vandaag heb ik voor jullie een blogpost waarin ik met jullie praat over de vakantie en wat je zou kunnen doen in de tijd dat je thuis bent en niet weet wat je moet doen. Lees snel verder!

Foto genomen in Frankrijk, Bretagne

 
Zelf heb ik nu een week vakantie, op de dag dat dit artikel online komt. Ik heb zo ontzettend naar de vakantie uitgekeken, omdat ik helemaal klaar was met school. Ik had het veel te druk waardoor ik vermoeid raakte en een beetje in de stress schootdoor het vele huiswerk en de oneindige proefwerken. Maar nu heb ik dan eindelijk vakantie en kan ik 7 weken lang lekker uitrusten en bijkomen van het afgelopen jaar.
Deze vakantie ga ik naar New Wine en naar Kroatië, en ik heb er ontzettend veel zin in! New Wine is iets christelijks, waarbij je een week lang met allemaal christenen bij elkaar komt en leuke dingen gaat doen. Het is gewoon op een soort camping terrein, dus we gaan daar staan met onze tent. Ik ga met mijn gezin en Dinieke gaat mee! Verder ga ik op dinsdag als we op New Wine zijn met Dinieke naar Walibi, omdat dat ernaast zit en we een gratis kaartje hebben gewonnen.
Na New Wine ben ik 2 weken thuis en daarna vertrek ik naar Kroatië! Ik ga naar het gebied Istrië, dat aan de zee ligt.
 
Ik ben bij elkaar bijna 4 weken thuis en daarvan zijn 2 weken bijna al mijn vriendinnen op vakantie, dus ik zal vaak momenten hebben dat ik geen idee heb wat ik zou kunnen doen. Ik maak deze blogpost dus deels ook voor mezelf, omdat ik me ook vaak genoeg ga vervelen in die tijd. In die twee weken tussen New Wine en Kroatië in ben ik alleen met mijn vader en broertje, mijn zussen en moeder zijn dan naar Roemenië op werkvakantie. Dus dat worden denk ik een beetje saaie weken, haha.
 
Wat ga ik in die weken doen dat ik thuis ben? Tja, dat is een goeie. Het eerste wat er in me opkomt is veel op Netflix gaan, aangezien ik net een account aan heb gemaakt. Dit is ook een tip voor jullie! Netflix is een site waar veel films en series in allerlei verschillende genres op staan die je voor vanaf 9 euro per maand in full HD met ondertiteling kunt bekijken. En nu denk je vast, ik heb hier geen geld voor, maar je kunt de eerste maand gratis Netflix nemen om het uit te proberen. Dus als je nou veel van films houdt en je hebt geen idee hoe je die lange zomer moet doorkomen, maak een Netflix account aan! Stop je abonnement gewoon na een maand als je dat wilt en zo kun je je toch een beetje vermaken. Dit is trouwens niet mijn beste tip, want eigenlijk vind ik niet dat je de hele zomervakantie op je bed moet liggen om een beetje films of series zitten kijken. Maar dat is ook zeker niet verboden, sterker nog; je moet je rust pakken! Je mag jezelf dus heus ook wel eens verwennen met een filmavondje, maar pas op dat je niet je hele zomer aan dat scherm geplakt zit.
 
 
Verder, heel cliché maar toch heel leuk: DIY's! Er zijn echt ontzettend veel leuke DIY's te vinden op YouTube en verschillende blogs die je heel makkelijk kunt maken en waar je niet veel spullen voor nodig hebt. Ik ben zelf ook zeker van plan om er een paar te maken!
 



Relax! Het is echt heel belangrijk dat je geniet van het vrij zijn, het kunnen doen wat je zelf wilt, even niet aan je werk/school denken. Daar is de vakantie voor! Probeer gewoon niet al te veel te denken aan wat je later allemaal nog moet doen voor bijvoorbeeld je school. Vakantie is een hele goede gelegenheid om even helemaal uit te rusten en gewoon niks te doen op sommige momenten.

 
Als er vrienden of vriendinnen net als jij ook thuis zijn, spreek dan wat met hun af. Dat kan heel simpel gewoon een bezoekje bij hun thuis zijn, maar een keertje naar een andere stad gaan is toch ook leuk? Je hoeft er niet per se te gaan winkelen, je kan er ook gewoon rustig rondlopen en de stad een beetje verkennen. Je kunt natuurlijk ook een dagkaart kopen (die zijn meestal rond de 15 euro) en gewoon eens een dagje in je eentje of met vrienden heel Nederland doorreizen. Kan ook heel leuk zijn!
 
Verder is het ook heel leuk om je kamer een beetje op te fleuren. Misschien heb je wel een hele saaie kamer en heb je er altijd al iets aan willen doen maar heb je er nooit echt tijd voor gehad. Dit is je kans! Maak er iets leuks van.
 
Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hadden, het is best moeilijk om originele dingen te verzinnen. Zo creatief ben ik nou ook weer niet, haha!
 
Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe en ik hoop dat jullie goed kunnen uitrusten. Geniet ervan!
Liefs, Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten