vrijdag 27 juni 2014

Tips tegen puistjes | Anne-Linde

TumblrIedereen heeft ze wel. Puistjes. Ze zijn er in verschillende mate en soms is het echt heel erg. Ik ga jullie vandaag wat tips geven tegen puistjes en wat bij het beste helpt. Veel leesplezier.



















Natuurlijk zijn er heel veel meiden die er gewoon foundation en concealer overheen doen maar dit helpt alleen op dat moment (te zien op het plaatje hierboven). Dan ziet je gezicht er goed uit maar aangezien je je gezicht bedekt gaan de poriën dichtzitten en wordt het juist alleen maar erger. Dat wil je natuurlijk niet.

Wat heel erg belangrijk is is dat je je huid goed verzorgt en reinigt. Vooral als je make-up gebruikt is dat erg belangrijk. Zelf verzorg ik mijn huid met Clearasil maar ik hoor van veel mensen dat dit helemaal niet goed is voor de huid. Bij mij werkt het wel en ik krijg er alleen een iets drogere huid van maar wanneer je huid niet goed kan tegen dit soort 'agressieve' producten zou ik dit niet aanraden.

Als je toch foundation of iets van make-up wil gebruiken zou ik wel een goede basis gebruiken. Iets wat niet op olie-basis is werkt het beste want deze sluit je huid niet zo erg af als een product dat wel op oliebasis is. Zorg er ook voor dat de kwasten die je gebruikt om je make-up aan te brengen schoon zijn. Sommige mensen kunnen irritaties of zelfs acne krijgen van vieze kwasten op hun gezicht.

Natuurlijk kun je ook puistjes uitdrukken maar zorg ervoor dat de pus niet ergens anders op de huid terechtkomt want hierdoor kun je nog meer puistjes krijgen. Zelf druk ik alleen hele grote puistjes uit maar als ik daarmee klaar ben was ik gelijk mijn handen en doe ik wat Clearasil Daily Clear op een watje en dat doe ik dan zorgvuldig op het puistje. De Clearasil Daily Clear is een soort blauwe lotion en het vernauwt de poriën. Dit zorgt voor minder puistjes en de lotion zorgt ook ervoor dat de bacteriën worden verwijderd.



Wanneer ik een klein puistje zie opkomen gebruik ik altijd deze Clearasil Ultra Rapid Action Pads. Deze verminderen de grootte en roodheid in ongeveer vier uur. Deze gebruik ik dus voor het slapen zodat ze de volgende dag iets minder opvallen.


Dit is hoe zo'n pad er uit ziet. Het lijkt eigenlijk gewoon op een wattenschijfje maar hij is iets dunner en er zitten allemaal kleine soort van deukjes in. Ik had het schijfje voor de foto op een wit papiertje gelegd en zoals je ook op de foto kan zien trekt de vloeistof er heel erg snel in. Een groot nadeel aan dit product vind ik dat hij heel erg brand op de huid. Het doet dan ook wel een klein beetje pijn en de huid om het puistje heen is dan ook erg droog. Maar het werkt wel echt supergoed!




















Iets wat verder nog erg goed werkt bij mij is het gebruik van dag- en nachtcrème. Hierdoor is mijn huid erg goed gehydrateerd en komen en minder puistjes als wanneer ik een hele droge huid heb. De dagcrème die ik gebruik is de Garnier Dark spot Corrector. Deze dagcrème helpt bovendien ook nog heel erg goed tegen donkere pigmentvlekjes. Deze heb ik niet maar alsnog vind ik hem fijn. Verder smeert hij ook heel goed uit wat ook wel een nadeel kan zijn aangezien als je hem open doet er soms direct een hele lading uitkomt. 
Als nachtcrème gebruik ik de Garnier Essentials night creme. Dit is de beste nachtcrème die ik ooit heb gehad en ik ben ook zeker van plan om hem opnieuw te kopen als hij op is! Ik gebruik hem bijna elke nacht en hij hydrateerd goed en maakt mijn huid heerlijk zacht. Ik ben over zowel de nacht- en dagcrème heel erg tevreden en ik raad deze dan ook erg aan. 

Ik hoop dat dit artikel heeft geholpen voor jullie. Tot volgende week!

Liefs,
Anne-Linde
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten