vrijdag 6 juni 2014

Hoe ik YouTube en blogs heb ontdekt | Anne-Linde

YouTube filmpjes kijken en blogs lezen zijn echt één van mijn
Tumblrgrootste hobby's. Elke dag kijk ik wel een paar keer of er al nieuwe video's of blogposts zijn. 

Vandaag ga ik met jullie delen hoe ik 
YouTube en blogs heb ontdekt en wie mijn favoriete YouTubers zijn. Veel leesplezier!








Ik was ongeveer elf jaar en ik wilde voor een feestje van mijn opa en oma iets leuks doen met mijn haar. Eerder zat ik eigenlijk nooit op de computer om informatie of iets op te zoeken want ik gebruikte de computer alleen maar voor spele.nl of speeleiland. 

Ik kwam uit op de site YouTube. Ik kende deze site alleen van muziek en vond het al raar. Ik zag toen een filmpje van een vrouw die precies uitlegde hoe je je haar op die manier kon doen. Ik ging verder kijken of er nog meer van dit soort filmpjes waren en ik kwam uit op een kanaal genaamd 'Beautgloss' . Ze deed het heel duidelijk en ik keek verder op haar kanaal. 

Er waren allemaal filmpjes over hoe je dingen kon maken, hoe je make-up kon aanbrengen en ik vond het echt superleuk! Toen keek ik bij aanbevolen video's en vond ik een filmpje van een meisje genaamd Teske. Ik weet nog dat dit een reclamevideo was voor het recyclen van spullen. De video kan je hier bekijken!

Later zag ik dat ze nog een kanaal had. Op dit kanaal stonden allemaal filmpjes over fashion en make-up. Ik vond het geweldig! 
Steeds meer kanalen vond ik superleuk maar ik had nog nooit gehoord over het feit dat je ook kon abonneren. Dus elke dag typte ik bij de zoekbalk gewoon alle namen in en keek ik of er nieuwe video's waren. Ik heb volgens mij pas een jaar een YouTube account. Zo dom!

Toen ik eindelijk een Youtube-account had heb ik steeds meer kanalen ontdekt. Ook ging ik Amerikaanse YouTubers volgen en ontdekte ik kanalen zoals fun en furtjuh. Ik lach nog steeds even hard om hun video's als toen. 

Yep..Alone..Fuck You! Als ik in de beschrijving van de video keek stond daar elke keer een link. Deze link was de link van de blog van de YouTuber. Hier stonden allemaal geschreven artikelen. Hier kwamen ook de video's op die ze maakten. De blog die ik als eerst ontdekte was die van Mascha en later kwam daar ook Teske bij. Dit zijn nu nog steeds mijn favoriete blogs.




Op dit moment kijk ik nog steeds iedere dag op YouTube het is echt een deel van mijn leven geworden.
Mijn favoriete YouTubers op het moment (op alfabetische volgorde) zijn:

-Bethany Mota van dit kanaal
-Diana van dit kanaal
-Dylan van dit kanaal
-Dylan en Mert van dit kanaal
-Jiami van dit kanaal
-Kelvin van dit kanaal
-Manon van dit kanaal
-Our2ndlife
-Rutger van dit kanaal
-Sabrina van dit kanaal
-Simone van dit kanaal
-Tamara van dit kanaal
-Teske van dit, dit en dit kanaal
-Zoella van dit kanaal

Dit was mijn artikel voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer!
Liefs,
Anne-Linde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten