donderdag 29 mei 2014

Tips voor school | Demi

Gelukkig is het bijna vakantie, maar we hebben nog wel een paar weekjes school (helaas..)! Ik ga jullie vandaag wat tips geven voor het leren van proefwerken en het maken van je huiswerk!
Tips voor leren van proefwerken:
  • Ruim als eerst je kamer/bureau op! Dit helpt echt heel erg goed voor mij. Je word minder snel afgeleid, en je kunt rustig gaan leren!
  • Maak samenvattingen!
  • Ik maak mijn samenvattingen altijd met hokjes. Ik zet in elk hokje een stuk tekst, en dat leer ik dan hokje voor hokje! Uiteindelijk heb je alle hokjes gehad en weet je waar het proefwerk over gaat!
  • Leer 3 dagen van tevoren! Het hangt er natuurlijk wel vanaf of het proefwerk moeilijk is! Ik had laatst een heel moeilijk proefwerk, en die heb ik een week vantevoren geleerd. Nouja, elke dag een beetje leren! Uiteindelijk had ik daar een heel goed cijfer op!
  • Leer in alle stilte. Ik leer graag met stilte, en niet met bijvoorbeeld muziek. Ik word dan vaak afgeleid door de muziek. 
Tips voor het maken van huiswerk:
  • Maak huiswerk alleen! Zo kan je je beter concentreren en maak je het ook alleen! Dan snap je het ook beter.
  • hierbij kan je wel muziek opdoen! Ik kan met muziek heel goed huiswerk maken!
  • Ruim alweer je bureau/kamer op, je kunt je dan beter concentreren en je word niet afgeleid!
Dit waren mijn tips! Het waren er niet heel veel, maar toch helpen deze tips wel! Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs demi ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten