zondag 18 januari 2015

Wreck This Journal | Manon

Hoi allemaal!

Ik ben Manon en dit is mijn eerste blogpost op Blogilosophy!
Wil je meer van mij weten? Klik dan even op het kopje 'dit zijn wij' bovenaan.

Voor nu ga ik mijn eerste blogpost schrijven over mijn wreck this journal. 
Ben je benieuwd? Lees dan gauw verder...


Voor de mensen die niet weten wat een wreck this journal is zou ik even een kleine uitleg geven.

Wreck this journal is een boek waarin je allemaal creatieve opdrachten vindt, deze opdrachten mag je op je eigen manier uitvoeren en uiteindelijk wanneer je alle opdrachten voltooid hebt is je boek 'wrecked' dus vernield. Het klinkt heel raar om een boek uiteindelijk te gaan vernielen maar het is echt heel leuk! 

Ik laat jullie nu een paar opdrachten zien die ik al heb gedaan!


 Wanneer je het boek koopt krijg je hem binnen met een zwarte voorkant (tenzij je een limited edition koopt.) Één van de opdrachten is: 'doodle over top of: the cover, the title page, the instructions, the copyright page. Ik heb zoals je ziet de cover beplakt met plaatjes die afkomstig zijn van tumblr. Persoonlijk vind ik de wreck this journal er zo veel leuker uitzien en als iedereen een eigen voorkant heeft is dus ook elke voorkant uniek!

Dit zijn de instructies van wreck this journal en daarin kun je dus lezen dat het niet uit maakt wat je met de bladzijde doet of welke bladzijde je eerst doet maar dat je er zelf wat moois van maakt.


 Één van de eerste opdrachten die je tegenkomt is de opdracht 'crack the spine.' Dat betekend dus dat je de rug van het boek moet breken, dat heb ik gedaan en heb vervolgens dit er bij getekend. Ik weet niet of ik deze pagina al 'af' vindt want ik kan hem nog veel meer bewerken als ik dat wil. Voor nu laat ik hem zo maar wie weet bewerk ik hem nog!


Deze opdracht vond ik zelf erg leuk. Je moest de hele pagina vullen met cirkels en hier kan je dus ook weer je eigen draai aan geven. Ik had op tumblr een voorbeeld plaatje gezien waar je ook allemaal cirkels met verschillende kleuren zag, dit vond ik inspirerend en daar is toen deze bladzijde uit gekomen.


Place sticky thing here, nou dat heb ik gedaan! Ik heb allemaal stickers van 'vroeger' opgezocht. Ik gebruik haast nooit meer stickers en ik vond het een leuke plek om ze in te plakken, ik vind deze pagina heel erg vrolijk omdat er zoveel verschillende kleurtjes, vormpjes en personen te vinden zijn.


De pagina 'cover this page using only office supplies' heb ik bewerkt met random dingen van mijn bureau. Ik kwam een notitieblok tegen, nietjes en ik had net een potlood geslepen dus die heb ik er op geplakt.


Deze opdracht vind ik zelf ook een hele leuke, het is de bedoeling dat je het boek opent op deze pagina en hem neerlegt in een publieke ruimte. Een paar weken geleden had ik het boek mee naar school en toen heb ik er een klasgenootje van mij in laten tekenen en mijn Engels lerares vond het ook erg leuk en heeft er ook wat ingetekend!


Als laatste deze pagina, deze pagina moest je beplakken met een tape om er een soort patroon in te krijgen. Deze pagina is voor mijn gevoel ook nog niet af maar op dit moment weet ik niet zo goed wat ik er bij moet plakken dus voor nu laat ik hem zo.

Wreck this journal is in het Nederlands en in het Engels te koop bij verschillende boekwinkels en bol.com. Bij bol.com is er vaak korting op het Engelse exemplaar dus als je er een wilt en je wil er één in het Engels, ga hem dan bestellen op bol.com in de korting!

Ik hoop dat jullie dit artikel over mijn wreck this journal leuk vonden, laat het even weten en misschien maak ik dan vaker een artikel wanneer ik meer opdrachten heb gedaan! 

Liefs, Manon
♡♡♡


Geen opmerkingen:

Een reactie posten