vrijdag 7 november 2014

Reizen | Anne-Linde

Reizen is altijd al iets geweest wat ik graag doe. Ik heb al heel lang de droom om de wereld over te reizen en ben dan ook zeker van plan dit te doen! In dit artikel vertel ik dus over de plaatsen die ik al heb bezocht en de landen die ik nog wil bezoeken. Veel leesplezier!  

Don't Let The Muggles Get You Down. | via Tumblr

Omdat mijn ouders het nooit handig vonden om verre reizen te maken met jonge kinderen hebben we dat ook eigenlijk nooit gedaan. Dit jaar ben ik op vakantie geweest naar Gran Canaria en wauw, wat was het een top vakantie. Dit was waarschijnlijk mijn leukste vakantie tot nu toe! Gran Canaria is echt heel erg mooi, er zijn superveel mooie palmbomen en de omgeving is fantastisch! Ik ben trouwens in Maspalomas geweest en heb met een gehuurde auto het hele eiland gezien. 


Dit uitzicht vind ik echt fantastisch. Het duurt heel lang voordat je boven op zo'n hoge berg bent maar als je er eenmaal bent dan is het geweldig! Ik zou heel graag nog een keer terug willen! 

Ook ben ik in Luxemburg geweest. Helaas ben ik niet echt in de 'natuur' geweest, maar mijn ouders wel en daar heb ik ook een foto van! 



Ik ben nog in een hele boel andere steden geweest maar omdat ik niet meer de preciese plaatsen weet zal ik mijn favoriete reizen noemen:
Bordeaux, Frankrijk
Brest, Frankrijk
San Sebastian, Spanje
En dan nu: de landen die ik nog wil bezoeken! Ik heb een kleine selectie gemaakt van landen waar ik heen wil omdat ik ook graag wil vertellen waarom ik dit wil en anders word het artikel veel te lang.

Japan
Eerst had ik eigenlijk nooit iets met Japan. Ik hoorde van veel mensen dat het vooral heel erg druk was, maar toen ik de Japan vlog van Dylan Haegens had gezien (klik hier als je die wil zien) ging ik me toch heel erg interesseren in de cultuur van Japan. Het is echt zo anders als hier en de verschillende gewoontes die ze daar hebben en de mooie tempels vond ik supermooi om te zien! 
Dit soort foto's vind ik echt heel erg mooi! Ik weet niet of het er in het echt ook zo uit ziet maar die tempels vind ik er heel erg bijzonder uitzien.

Amerika
Misschien een beetje cliche maar toch wil ik Amerika heel graag bezoeken. Ik weet niet precies waarom maar ik hoor altijd van mensen dat het zo mooi en bijzonder is en van wat ik op TV en internet zie is het ook heel erg mooi! De sfeer in Amerika lijkt me ook heel fijn. Ook ben ik een groot fan van Skylines en die zijn daar natuurlijk heel erg veel. En natuurlijk is shoppen in Amerika ook heel erg leuk!

kaylaagrundy.tumblr.com
Deze foto vond ik op weheartit. Ik hoop echt dat ik naar Amerika kan wat wauw, wat wil ik dit graag in het echt zien!
Australië
Omdat de zoon van mijn buurvrouw in Australië woont heb ik al heel erg veel van dit land gehoord. Ook heb ik toen ik klein was veel naar de kinderserie Dance Academie gekeken en aangezien dit werd opgenomen in Australië zag je in het programma ook veel van de omgeving, deze vond/vind ik zo mooi! Ik heb hier ook wat foto's van gevonden op internet die je hieronder kan zien. Ook vind ik het strand van Australië prachtig! de zee is zo helder, ik kom het me niet eens voorstellen. Ik wil er al sinds ik jong ben heel erg graag heen, vroeger zei ik zelfs dat ik er wel wou gaan wonen maar daar ben ik nu een beetje vanaf gestapt omdat ik me wel besef dat ik dan zo'n beetje alles hier in Nederland achterlaat en ik daar helemaal opnieuw moet beginnen. 

Het strand in Australië 
Echt heel erg mooi, dit is de Sydney Harbour bridge!
Derde wereld land
Als laatst staat er op mijn lijstje dat ik ook nog heel erg graag naar een derde wereld land wil. Ik wil heel erg graag mensen helpen die het een stuk minder luxe hebben als ons. Sowieso vind ik dat het noorden wel wat meer mag doen aan landen in het zuiden die het moeilijk hebben. Het lijkt me fantastisch om naar een land als Ethiopie te gaan en te kijken hoe ik daar mensen kan helpen met een kleine bijdrage. 

Dit waren de landen die ik heb bezocht en die ik nog wil bezoeken, ik hoop dat jullie het leuk vonden, tot volgende week! 
Liefs,
Anne-Linde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten