zondag 2 november 2014

Cake met limoen en kokos recept | Sabien

Hallo allemaal,
Ik verveelde mij vandaag nogal erg en toen kwam ik opeens op het idee om een iets te gaan bakken. We hadden nog één limoen over van een vorig baksel en een pakje kokoscrème. Het leek mij een slim idee om deze twee ingrediënten te combineren en zo ontstond er een nieuw recept: kokos-limoencake.
Erg lekker!

Wat je nodig hebt
200 gram suiker
200 gram zelfrijzend bakmeel
4 eieren
200 gram boter
zakje vanillesuiker
limoen (de rasp en het sap)
pakje kokoscrème santen (in de supermarkt ligt het bij de sauzen)

Hoe te maken
- Als eerste verwarm je de oven voor op 160 graden.
- Daarna klop je de boter zacht met de mixer in een beslagkom. Als je dat gedaan hebt kan je een beetje boter uit de beslagkom halen, om je cakevorm mee in te vetten.
- Daarna doe je de suiker bij de boter en dit mix je erdoor tot het een glad geheel is.
- Nu kunnen de eieren er één voor één bij, je breekt dus een ei, mixt dit ei door het beslag net zo lang totdat het ei is 'opgenomen' door het beslag en dan kan het volgende ei erbij.
- Als alle eieren door het beslag zitten, kan je het zelfrijzend bakmeel, de rasp van de limoen en de vanillesuiker alledrie tegelijk toevoegen en door het beslag mixen
- Nu kan je het pakje kokoscrème even verwarmen in de magnetron totdat de crème vloeibaar is geworden, dit duur ongeveer 20 seconden. Als het vloeibaar is, mix je dit door het beslag heen.
- Als laatste mix je het sap van de limoen door het cake beslag. Pas op! Doe dit snel want anders gaat het beslag schiften en dat wil je niet.
- Nu kan je het beslag in de cakevorm gieten en de cake in de oven zetten voor 60 à 70 minuten.

En nu wachten! Vroeger ging ik altijd voor de oven zitten, terwijl de cake aan het bakken in de oven was. Dat ik daar het geduld voor had! Bij mij werd de cake halverwege toch iets te bruin, toen heb ik de oven op 120 graden gezet en zo verder laten bakken.



















En zo ziet de de cake eruit als die uit de oven komt. Het smaakte heel erg lekker, je proefde de limoen en kokos niet héél erg, dus als je dat wel wilt dan voeg je er wat meer van toe.

Ik hoop dat jullie wat aan het recept hebben en nog een fijne zondag!
Veel liefs, Sabien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten