vrijdag 21 november 2014

Mijn make-up geschiedenis | Anne-Linde

Sinds jongs af aan vind ik make-up al heel erg leuk. Toen ik klein was was ik al aan het experimenteren met make-up uit mijn moeder haar collectie en dat vond ik helemaal geweldig. Vandaag ga ik met jullie mijn make-up geschiedenis delen. Veel leesplezier!

My makeup storage

Toen ik klein was werd ik als eerst al best vaak geschminkt omdat ik op de kinderopvang zat en dat daar best vaak werd gedaan. Toen werd ik vaak geschminkt als clown of iets in die richting. Pas later ging ik me echt interesseren in make-up. Dat was toen ik een jaar of 9 was. Toen deed ik nog geen make-up op naar school maar in mijn vrije tijd deed ik wel veel met make-up. Nagellak deed ik wel op naar school omdat ik dat wel 'durfde'. Make-up vond ik om de één of andere manier een beetje spannend om te dragen naar school.

Destijds droeg ik nog make-up van mijn moeder maar toen ik ouder werd vond mijn moeder het best leuk om wat voor me te kopen. Dat was dan bijvoorbeeld een lipsmacker of van dat kindermake-up. Daar had je eigenlijk niks aan want het pigment van de oogschaduw was echt triest en de rouge, zoals we dat toen noemde was veel te roze. Dat deed ik dan op voor de lol maar naar school droeg ik dus nog niks.

Later, toen ik ongeveer 11 was begon ik 'heuse' oogschaduw looks te maken. Omdat ik zelf nog steeds niet echt make-up had deed ik dat met mijn moeder haar make-up. Dit was meestal een knalblauwe oogschaduw en ik probeerde de looks na te doen die ik zag in YouTube video's, want die keek ik ook al op jonge leeftijd. Dit zag er meestal niet uit en als ik het dan met veel trots aan mijn ouders liet zien lachten ze me meestal heel hard uit. 

Misschien dat ik er toen wel zo uit zag haha! 
Ik vond make-up steeds leuker worden en als ik soms met mijn moeder naar de Kruidvat ging dan vroeg ik wel eens of ze wat wou voor me wou meenemen. Ook pakte ik steeds meer bij de make-up van mijn moeder. Dat waren dan rode lipsticks en ik vond het fantastisch om dit soort dingen te proberen.

Maar naar school droeg ik het nog steeds niet! Ik vond het eigenlijk gewoon niet nodig en het koste veel tijd, dacht ik. Soms probeerde ik wel eens een keer mascara maar ik vond het zo onhandig dat als ik mascara opdeed dat ik niet in mijn ogen kon wrijven. Maar toen ik in de tweede klas een keer vlak voor de schoolfoto mijn hoofd heel hard had gestoten en er een hele grote blauwe bult op mijn voorhoofd had moest ik wel iets van 'camouflage' erop smeren. Toen begon ik met het dragen van wat make-up naar school. Op de schoolfoto droeg ik toen concealer en poeder. Omdat ik in de tweede klas best veel last kreeg van puistjes droeg ik toen steeds vaker poeder om het wat minder op te laten vallen.

Nu draag ik naar school concealer onder mijn ogen en op wat onzuiverheden. Poeder om het te matteren, mascara om mijn ogen wat meer te laten spreken en wenkbrauwgel om mijn wenkbrauwen in model te brengen. Ook draag ik lippenbalsem. 

Dan was dit mijn make-up geschiedenis tot nu toe. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot volgende week! 

Liefs,
Anne-Linde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten