zondag 16 november 2014

De Nom Nom Nom Tag | Sabien

Hallo allemaal!
Zelf houd ik heel erg van lekker eten en ik vind bakken en koken ook heel erg leuk. Daarom leek het mij leuk om deze tag te doen! Het gaat, zoals je aan de titel al kan zien, over lekker eten. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!


Wat kook jij het liefst en veel te vaak?
Ik kook eigenlijk bijna nooit! Ik help soms wel mee met mijn moeder in de keuken, maar niet dat ik vaak helemaal zelf kook. Ik vind het wel heel erg leuk om te koken, dus ik zou het eigenlijk vaker moeten doen. Bakken doe ik wel meer en dan bak ik het liefst een limoen cheesecake met merenguetopping, die is echt superlekker.


Wat vind jij lekker dat iedereen vies vind (en andersom)?
Ik denk dat niet veel mensen van soepen houden zoals pompoen en wortelsoep, maar ik vind het heel erg lekker. Andersom is het denk ik dat ik geen kaas lust. Nou ja, ik lust alleen geen kaas wat niet is gesmolten, als je begrijpt wat ik bedoel.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Dit vind ik een moeilijke vraag, eigenlijk zou ik het niet eten. Aan de ene kant lijkt het mij leuk om elke dag in een drie-sterren restaurant te eten, want dan heb je elke dag eten van hele goede kwaliteit. Maar ook weer niet, want het eten is daar denk ik wel vrij uitgesproken. Ik denk dat ik het liefst elke dag in een restaurant wil eten, waar er veel verschillende, niet te aparte gerechten op de kaart staan en die ook van goede kwaliteit zijn.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Een soort van pizza, maar dan in broodjesvorm. En dan met tomaat, mozzarella en pesto!
Een naam ervoor bedenken vind ik moeilijk, misschien iets van 'pizza à la Sabien'.


Wat staat er nog op je food baking bucketlist?
Ik zou graag nog een keer een taart willen maken met verschillende lagen. Dat lijkt me best moeilijk, want dan moeten er allemaal stokje in de taart, omdat het anders instort. En ik vraag me een beetje af wat ik met zo'n grote taart aan moet, want alleen voor mijn gezin is het wel erg veel taart denk ik.
Ook zag ik laatst een recept staan in de Allerhande voor chocoladekokostaart, het zag er echt heel erg lekker uit! Dat recept wil ik ook graag binnenkort uitproberen.

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten
Buiten de deur eten vind ik het leukst. Je hoeft zelf lekker niks te doen en kan lekker genieten. Het smaakt ook altijd superlekker als je in een restaurant eet.


Wat is je favoriete toetje?
Wij eten bijna nooit toetjes thuis. Maar als ik naar een restaurant ga vind ik dingen zoals chocoladetaart altijd erg lekker. Of nog beter, merengue! Dat is denk ik mijn favoriet. Tiramisu vind ik trouwens ook heel erg lekker. Eigenlijk vind ik gewoon bijna elk toetje heerlijk.

Dit was het dan alweer, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Tot de volgende keer!
Veel liefs, Sabien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten