vrijdag 26 september 2014

French Manicure | Anne-Linde

Een tijdje geleden las ik een artikel op een andere blog over hoe je je nagels goed kon laten groeien. Dit ben ik toen gaan proberen en eigenlijk werkte de tips best goed. Daarna heb ik ook een keer een French Manicure geprobeerd. Als je niet weet wat dit is kan je het zien aan de foto hieronder. Wat je eigenlijk probeert te bereiken is dat het witte stukje van je nagels nog witter lijkt en het roze gedeelte nog een iets mooiere roze kleur. Als je benieuwd bent naar mijn French Manicure, lees dan vooral verder!


Nagellak Remover
Als eerst haal je de nagellak die je misschien ophebt eraf. Hiervoor gebruik ik op het moment de nagellak Remover van de Etos. Hij werkt prima. Ik breng het aan op het watje en wrijf dan over mijn nagel heen. Dit zie je op de tweede foto.



Nagelborstel
Meestal heb ik nog wel wat vuil onder mijn nagels dus de tweede stap is om het vuil daar weg te krijgen. Vroeger deed ik dat altijd door middel van een nagelschaartje onder mijn nagel maar dat blijkt dus niet goed te zijn voor je nagels. Daarom gebruik ik een nagelborstel. Eerst maak ik deze nat, doe ik er wat douchegel op en dan haal ik mijn nagels erlangs, werkt erg goed! Hieronder zie je de nagelborstel die ik gebruik.

Nagelvijl
Hierna is het tijd om de nagels te vijlen. Dit doe ik gewoon met een hele simpele vijl. Je kan ook knippen maar dat schijnt minder goed te zijn voor je nagels. Dit is de vijl die ik gebruik. Je kan ook een vijl van glas of met zo'n stoffen bovenkant maar voor mij werkt dit het beste!


French Manicure
Om de roze glanzende kleur op je nagel te krijgen heb je een nagellak nodig die bedoeld is voor een French Manicure. Ik gebruik hier de Rimmel London Brit Manicure in de kleur 445 English Rose. Hij werkt heel erg goed! Hiervan breng ik twee laagjes aan. 


Op de foto hieronder zie je hoe de kleur eruit ziet wanneer ik twee lagen heb aangebracht. 


Dit laat je goed drogen. Nadat al je nagels droog zijn kan je gaan beginnen aan het witte gedeelte. Hiervoor gebruik ik al een lange tijd de Catrice Nail Expert French Whitener in de kleur 020 French White. Deze is inmiddels niet meer te koop maar er zijn een heleboel alternatieven. Zo kan je ook gewoon een witte nagellak gebruiken maar ik vind persoonlijk dat dit een iets minder natuurlijk effect creĆ«ert. 

De manier hoe ik de nagellak op mijn nagel aanbreng, zie je hieronder. Ik zet het kwastje op het witte deel van mijn nagel en ga met het kwastje langs de nagelrand. 


En wanneer dat is opgedroogd ben je eigenlijk al klaar! Persoonlijk vind ik het een heel mooi natuurlijk maar toch netjes effect geven. Hieronder zie je het resultaat! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat jullie het misschien zelf ook gaan proberen. Tot volgende week!


Liefs,
Anne-Linde






Geen opmerkingen:

Een reactie posten